1 månad and ticking.

Har haft skiten i en månad nu, det måste ju vara någon form av rekord, inte. Fan jag hade ju något att fira med, en riktig lessgrej, men har glömt den. Den var inte så aktuell, men det är alltid värt att ta upp någon slags skit. Right?! Kan ju fortsätta det aktuellaste och mest återkommande just nu, julen.

Jag hatar inte julen, lovar, men asså det är en aning överskattat. Det ska vara så "pulli-nulligt" ut i minsta detalj, annars är det ju inte sann julstämning, så det så! För visst är det trevligt att träffa mormor och morfar, mormor och morfar, farmor och farfar (har dubbla uppsättningar farmor och farfar också, men det andra paret bor i Tyskland), kusiner och så vidare, men det är just fixeringen vid presenterna som gör mig galen, och "pulli-nullet" då givetvis. Får jag frågan vad jag önskar mig imorgon så kan jag inte dra upp den där listan på 47 saker, varav 40 är orealistiska, som man gjorde fram till typ 11-12 års ålder. Det svar man ger är mer typ "Jag vet inte". Nu har jag mot alla odds kommit på något jag önskar mig, så klart är det en nyttosak, inget nöje här inte. Känns rätt soft att man inte ska fira med familj eller i Sverige ändå. Nöjd kan man sammanfattningsvis kalla det.

Sen kommer vi ju till det som tillsammans med typ valborg och midsommar kan räknas som katastrofens dag. Det är alltid skyhöga planer inför nyår och de två andra dagarna. Det är fetaste festen hos där eller där. Men det blir ju ta mig fan aldrig av. Kan någon inse att det är mycket värdare att typ softilera med vänner, äta gott, dricka gott, basta lite, bada tunna kanske, sitta vid en öppen brasa och sen gå ut och skjuta av eller njuta av raketer. Sen kan man fortsätta mysa till soft musik som John Legend typ. - På tal om den gamle räven Legend så skulle man ju döda för att ha det namnet. Man är självutnämn legend. Sweet! - Så ska det vara, förra nyår var soft, riktigt soft. Det var väl kanske mer förr det var så där kasst hela tiden, det slutade med att man satt på en bänk eller McDonalds vid midnatt och det hänger ju. Något som var värt var att jag och Oscar ett år drog hem vid 2-tiden och gick på "Sleven" (Seven Eleven) och köpte med oss Cola, chips, dip och godis. Sen låg vi och kollade på Amerikans fotboll till 4 halv 5.

Ne, nu ska man ta och slå sig till ro, det är ju som sagt en arbetsdag imorgon. Nog för att man börjar 16, men ändå, sova bör man.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0