All makt åt träningen, min befriare

Nämnde ju att man skulle köra ett gruppträningspass idag. Skojar inte att det verkligen dödade mig. Ville bara lägga mig ner, kravla runt på golvet och somna. Det var sjukt jobbigt! Man var ju tvungen att hålla i, det var jag och fyra fruntimmer. Efter var man helt utpumpad. Låg i fosterställning, frös, svettades, hade fint med blodsmak i munnen och under passet kände man sig dessutom svimfärdig. Det var så värt när det hela var klart, en liten fin klapp på axeln och sen var man nöjd. Jag gillar att träna, men asså, det här var köttigt. Så fan ta någon om jag inte får träningsverk, det är jag värd. Dessutom är det rätt skönt att rensa huvudet när man tränar, man glömmer allt det andra, förutom sånt som kanske kan pusha dig.

Det vankas helg, undra vad som händer. Man har sina önskningar, men det ser ju svart ut om man säger så. Gaaah,  men vad ska man göra, kanske ta sig en bit utav rävens sura äpple spotta det på han och sen le snällt?

Idag vart det lite Jay Leno, si-så-där vid 11 bläcket på kanal 5. Jävla haka är väl bara förnamnet. I alla fall hade han där 3 collegestudenter typ. De skulle svara på frågor som var med i medborgartestet och dessutom sånt som fjärdeklassare ska kunna. Det är inte första gången man bli mörkrädd för "jenkarna". En fråga löd "VIlka krigade vi emot i andra värdlskriget?" Det första svaret löd: "Britterna", det andra vart då rätt - Tyskland. Sen var det ett land till Jay var ute efter, så han gav ledtråden pizza. Killen slängr då ur sig "Ahh, Frankrike". Sen var det en annan fråga, "Vad hette kriget mellan "sydarna" och "nordarna"? (Eller något sånt, kanske har helt fel jag med.) Första svaret: "Koreakriget". STRYP MIG LÅNGSAMT! Sen finns det en serie som går på 3:an och heter typ "Är du smartare än en femteklassare?" Svaret är skrämmande nog nej... "Stämmer det att isbjörnar äter pingviner?" Killen hade ingen koll på någon fråga, typ hur man räknar ut en triangels area osv. Och han hade gått på UCLA, ett väl ansett college. Sorgligt eller skämmigt? Båda fan.

Nu på kvällskvisten har man dammat av Gone in 60 seconds, känns fint, lite nostalgiskt! Ligger i sängen och drar mig med lite R.E.M i högtalarna. Mmmm, men god natt då!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0