Degig är bara förnamnet!

Då är man TILLBAKA! Man har börjat slita på gymmet! Fan va gött det är. Nu så här 2 timmar efter man var klar är man rätt mosig kan jag lova. Körde på rätt fint idag. Hoppas på en fin träningsverk imorgon!

Har verkligen inget jag är less på idag. Eller har jag? Det finns ju alltid saker att klanka ner på, men just nu har jag inget direkt i skallen. Men där slog mig en sak. Dagens ämne: Blåsta människor

Det finns smarta människor, vanliga Svenssons och resten. Något som går bort är att inte vara en aning allmänbildad. I Tyskland till exempel är det många som inte vet vem som är deras "Bundespresident", det är som att vi svenskar inte skulle veta vem kungen var. Jag vet inte om man ska bli ursinnig på dem, eller om man ska tycka synd om dem? Jag skrattar mest och blir chockad. Vart har du varit den senaste tiden om man får fråga? Det som är lite roligt med de som inte har en aning är att de alltid ska yttra sig om saker och ting som de tror att de har en aning om eller vill ha aning. Det är så sorgligt. Håll käften isället och åk hem och kolla nyheter, läs på och försök att ta in något!

Dessutom finns det en förmåga att vara högljudd när man är mindre smart. Det hör väl ihop med det där att man vill visa sig, man har ju trots allt inte så mycket att komma med. Det går ju kanske att kolla på, men när det kommer till ett samtal är det som att lyssna på någon som inte kan sjunga och som man verkligen måste lyssna på i en timme. Oemotståndligt, eller? Anledningen till att de vill synas är väl för att de är osäkra, vad vet jag, jag gillar ju också att synas, vem gör inte det?! Något som gärna skulle få ske lite mer i vardagen är att man börjar tänka efter lite före. Det skulle underlätta en aning och göra samhället mindre sorgligt.

På tal om sorgligt har X-trafik höjt sina priser på resorna. Det gör väl inte så mycket, det handlar om en femma, men för att man ska ha rätt till att höja priserna krävs ju att man håller tiden på resorna. Just nu snittar de säkert 50% punktliga avgånger och dessutom har de sorgliga förbindelser. Därför är det egentligen inte okej att de höjer priset. Förmodligen går det inte som förväntat, fler väljer att ta sitt eget fordon och då höjer de priserna och skrämmer på så sätt bort fler kunder. Det är för mig idag i stort sett billigare att ta bilen till Bollnäs än att åka me dem.

Dagens läxa: Bli mer allmänbildade! Tack!

Kommentarer
Postat av: peja

pfft, han är köng!

2008-12-03 @ 14:03:54
URL: http://pejabratz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0