Jultips!

Julen närmar sig ju som sagt och jag tror att alla vet om det! Därför har jag myntat mina egna små jultips, allt för att få ut så mycket som möjligt av julen, för det vill man ju, eller?!

1.  Ät inget som har med julen att göra! Ät allt det andra, det samma gäller dryck. Visst går det bra med lite lussefika, men för att verkligen kunna njuta på julafton (hur man nu kan njuta av den maten och drycken som ställs på bordet) så bör man ju verkligen spara sig. Skippa alla julbord med jobbet och psykande slängtingar från långt borta! Alla vet ju hur det slutar, man äter julmat till nyår!

2. Samma som för maten gäller musiken. Julmusik är ju det värsta som finns, så om ni ska lyssna på det, gör även det på Lucia och julafton. Annars finns det ingen mening med det!

3. Juldekorationerna kan lika gärna vänta i garderoben (eller vart man nu har skiten) till Lucia i alla fall! De ligger ju ändå där i de andra 49 veckorna, tror det är skitsamma om de ligger där lite längre. Detta gäller givetvis granen med!

4. De där klapparna som ska ligga under granen kommer fram tidigaste den 23:e! Visst är det en bra idé att vara ute i god tid med att inhandla dem, men låt de ligga i någon vrå där de inte syns. För ser man dem för tidigt vet alla vad som sker, man går och funderar vad fan det kan vara, man klämmer och skakar. Kul! INTE!

5. Mitt bästa tips är att konvertera till en religion där man inte ens firar jul. Sen när du får barn, om du inte redan har det, kan du konvertera tillbaka!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0