Look into my eyes.

Egentligen fyller rubriken inget syfte så ni vet, hade inget att skriva där, så jag skrev namnet på den låt som jag nu har rullande. Mysig lite trudilutt ska ni veta! För övrigt så har det slagit mig vilken idiot man är. Innan jag flyttade från Stockholm brände jag ett gäng CD-skivor som jag kunde lyssna på under min första månad. Den första månaden skulle jag nämligen bo hos min farmor och farfar version "Svenska" ute i skogen. Detta innebar att man varken skulle ha sin dator med all musik eller internet under en tid. Lyx(!) ska jag säga, man hittade på annat att göra, typ la patiens, men jag klagar inte! Då kom jag på den briljanta idén att: Det är klart att jag bränner ett dussin skivor som jag kan ha där! Det som jag gjrode var att istället för att lägga in låtar av samma genre på samma CD, så la jag in dem i storleksordning. Vilket misstag! Det innebär att jag har 12 skivor, där alla låtar är blandade, allt från "mysmusik" till hårdrock, till techno, till hip-hop och så vidare. Dessutom har den första CD:n dubbelt så många låtar som den sista... Man lär medans man lever!

För övrigt har den där trenden med att man ger bort ett "mix-tape" dött ut. Det var ju under de heliga "Walkman-tiderna" man körde på det, fan jag diggar idén! Imorgon ska man styra ett snällt mix-tape! Också cool!

Inatt runt 2-tiden sprang jag runt i det större huset letandes efter en temp, mådde piss. Låg och vände och vred på mig i typ 2,5 timme! Så började jag känna mig febrig, kan ha en bakrund till att man kände efter lite extra, hehe. Men i alla fall, springer jag runt där i huset och letar. Det är då det slår mig hur extremt psykande det är när folk inte lägger tillbaka sakerna på sin "rätta" plats. Där ränner man runt som en tok, mitt i allt kommer morsan. Hon har inte heller kunnat sova riktigt och ganska förståeligt undrar hon "vem fan" det är som är i huset. Inte hjälpte det, fortfarande utan temp, men med ett paket halstabletter återvände man ut till sitt Crib.

Nu vankas det sömn, man ska ju upp rätt skapligt imorgon för att kika in hos distriktsläkaren som ska få mysa runt i det omnämna ärret. Gud så gott hon ska få. Kan nämna att det här om dagen såg ut som om jag hade tryckt ut en skvätt trögflytande chilisås på det. Grillat någon?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0