Varför öppna dörren lite, när du ändå stänger den till slut.

20 december närmar sig med stormsteg, kommer bli så fint. 1 vecka i Alperna med "familjen" (Fehrms, mitt andra hem), ingen svensk jul inget krimskrams. Död åt folket, fan va röj det kommer att bli. Dessutom som grädde på moset har jag bara en dag kvar att jobba innan det och det är imorgon onsdag. Life the way it should be. Det blir ju att köpa ett X-Box 360 och TV efter nyår, sen kan ni ju gissa vart man hittar mig.

Jag kan fortfarande inte fatta vilket fel bilförare i Hälsingland har i huvudet. De kör mellan 50-75 på 90-väg, har förmdoligen aldrig hört talats om 3 sekundersregeln - de ligger så sjukt nära, vilket gör att man måste köra om 2 bilar för att komma förbi en. Dessutom glömmer 90% att de har helljuset på. Man kan bli så vansinnig en fridfull onsdagskväll.

Igår fick jag ett monsterryck och möblerade om lite hemma i rummet och städade på lite dessutom. Är klar i det stora hela, men orkar inte fixa de där små avslutnade sakerna. Typ som vanligt då med andra ord. Nice var ordet om man säger så, vart riktigt bra faktiskt, nu återstår dock problemet att man måste skaffa en rullgardin till. Fri och rak insikt på kärnan i varje sovrum - sängen.

Annars då, jo man mänktar på med träning nu igen efter lite krassligheter, är väl i och för sig inte helt kry än. Men vad gör det? Man måste ju driva bort skiten, dessutom har jag inte feber, ont i halsen och mitt snort är färglöst. Då finns det med andra ord inga tvivel, det är bara att köra! Det är så fint när man känner mjlksyran och man vill bara lägga sig ner och dö, men man krigar och krigar. Sen får man hoppas att man får träningsverk, det är ju det som är belöningen.

På tal om belöning, så känner jag mig just nu som en person med en skattkarta. Jag vet vart X:et på kartan är och vart det ligger i verkligheten, saken är den att jag inte finner några vägar och de vägar jag finner eller som öppnar sig förstörs kort efter att de har lagats. Ska prova med en flygande entré, men det lutar snarare åt ett kartbyte. 

Det går inte att ta genvägar på raksträckor.Tänk på det!


Kommentarer
Postat av: peja

hah :D du är gay

2008-12-09 @ 17:38:52
URL: http://pejabratz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0