Det vankas helg!

Vilken fredag det har varit, fyfan! Jobbet var kladdigt som vanligt, dock var det fel på växeln, gött mos! Sen vart det lite rask hemresa, ombyte och till Bollnäs för att kolla bandy. Blev ju visst ett litet stopp på Max också och dra mig baklänges! De har återinfört vinter-cheesecaken! Den är magiskt god, så det fick bli två. Bandy är ju en sport för sig om man säger så, inte på något bra sätt, men inte på något direkt dåligt sätt heller... Det som jag uppmärksammande var dock att när man ska ta sig ifrån idrottsplatsen kommer den så vanliga frågan i trafiken mot andra trafikanter: "Hur fan kan du ha fått körkort?!" Det är ju magiskt! Orkar inte ta upp allt med vad alla suger på, men det som jag funderade på var:

Undra om alla tänker att de andra är dåliga på att köra? Jag tycker att han i den röda Volvon kör som en idiot, och det kanske alla andra tycker också, men vad tycker då egentligen mannen i den röda Volvon? Han tycker ju kanske att vi andra suger och alla andra tycker att alla andra suger? På så sätt kan det ju inte finnas en enda dålig bilist på vägarna?

Nu är ju det inte fallet, men det borde ju vara en ond cirkel som går, JAG gör RÄTT, ALLA ANDRA gör FEL! Mörkrädd är ju i alla fall dagens ord!

För övrigt ska jag säga upp mig på måndag! Gud så gott, den här helgen är värd namnet! Dessutom slog mig en till sak angående gårdagens inlägg. Varför vill föräldrarna att man ska tänka längre än näsan räcker, när de själva inte ens tänker utanför ögonen? Am I right? Or am I right!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0