Fredag är samma sak som helg!

Vaknade upp runt 6 tiden imorse, inte alls sliten. Sovit fyra timmar, var lite på lyset när man gick till sängs (madrassen, tack som fan för lånet Kerstin!) Lagom mör i sinne och kropp knatar man ner mot stationen, galet kallt dessutom. Väl på stationen var det mer eller mindre kaos. Det var förseningar på typ allt. Bra där X-trafik! Dagen har annars präglats av en strejkande kista och en matt skalle. Dessutom undrar man ibland hur folk är, egentligen.

Nu är det äntligen helg. Gud så gott! Blir väl någon form av svineri med grabbarna. Just nu sitter jag i andra tankar... Varför fungerar aldrig nya prylar? Då menar jag typ datorer, mobiler osv. Det spelar fan ingen roll vad det är, det är alltid något fel med skiten i början. Man börjar ju undra om saker tillverkas för att inom en relativt snar framtid gå sönder så folk måste konsumer mera?!

På tal om att konsumera är ju ekonomin åt helvete över vår runda planet, som snart dessutom inte är grön längre. Dessutom går vi mot jultider och då är det ju hysteri. Julklappar hit, julpynt dit, ja det är samma skit varje år. Jag gillar verkligen inte julen, eller jo, men det är ju något uppblåst. 1. Maten - den är inte så god, kom igen! Man äter väl hellre Oxfilé, klyftpotatis och bea? 2. Julklapparna - visst är det kul att få prylar och pinaler, men det spårar ju bara ur, speciellt bland de mindre barnen. De ska ha allt, ALLT! 3. Snö - i och med att vår jord, precis som ekonomin, går käpprätt åt helvete, så är årets numera största fråga i de svenska hemmen - kommer vi ha en vit jul eller inte? Inte om jag får rösta, visst kan det väl ligga snö i skidbackarna och isarna får gärna vara isbelaga. Men snälla snön, va en kompis och stanna i pisterna. Jag hatar slask, och alla vet att snö = slask! 4. Stämningen - alla ska vara så överdrivna. Man ska vara så snäll, för ja, det är klart att man vill att tomten ska ge mig mina presenter och ja, det är klart att jag mulat i mig pepparkakor för att jag ska vara tillräckligt snäll och på köpet få en taskig kista. Dessutom undrar jag om de övriga 11 månaderna på året, räknas inte de eller? Då hotas man bara med att "om du inte är snäll får du inget av tomten", men det verkar ju som att det bara är i december det gäller, för det är ju typ bara då man käkar dessa bruna kakor.

Annars kan jag säga att jag hade 12 rätt på Europatipset, vilket gav mig 564 spänn, hade jag haft 13 rätt hade det gett mig 250 000 i runda slängar. Men HEY, det får ju bli sen det!

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Nemas Problemas. :)

Måste ha varit väldigt tyst när du gick eller så sov jag som en stock. Och just ja, var du sådär härligt asbakis som du ville? ;)

Ha det kanoners! :)

2008-11-15 @ 01:50:38
Postat av: Noa-Junior.

"Jag é inte bitter", no? Håller med om julmaten visserligen, prinskorv är ju som tidigare diskuterat helt värdelöst.

2008-11-15 @ 15:43:39
Postat av: 2.

btw, de spelade julmusik inatt på radion. Just for the record.

2008-11-15 @ 15:44:11
Postat av: Judas

Jeahj! Jo, jag var rätt fin i formen om man säger så! =)

2008-11-16 @ 16:26:59
URL: http://lmnzaj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0