Helg som inte är helg

Som alla vet är dagens dag Lördag. Sweet  tänker nog de flesta, inte jag, idag ska man jobba. Alltså är det inte helg! Sunk. Igår när jag var på väg till Bollnäs för att träna började jag tänka på lite störda saker, vissa lärare och hur de är funtade. Det finns väl ett par tre som är värda att nämna under denna rubrik, för ibland är det sjukt hur fan de tänker. Det är de som ser till att man lär sig det man ska, men ibland undrar man ju.

Exempel 1: Två lärare vi hade i ett ämne under första terminen av gymnasiet. Det som jag psykade mig på var att de verkade vrida allt helt fel. Till exempel så tyckte de att jag inte deltog tillräckligt mycket i diskussionerna under lektionerna, alla som känner mig vet att det aldrig skulle ske. Dessutom tyckte de att jag skrev bättre än vad jag pratade, också helt fel. När vi hade vårat utvärderingssamtal med en av lärarna vart jag sjukt chockad när hon sa att jag pratade för lite. De fick det även till att somliga av de som satt tysta på lektionerna deltog bättre än mig. Give me a break! Det var en kvinna och en man som höll i lektionerna, även om det är i överkant att kalla han för man. Han hade i alla fall en mystisk teori om hur man skulle bedriva lektionerna. Han ville till exempel att vi skulle sitta över typ 45 minuter på lektionen för att kolla klart på en sämst film (lektionen slutade vanligtvis 17:00, SUG!). Detta var den sista lektionen av kursen och den var på vårterminen av någon konstig anledning, jag tyckte att han skulle ha varit tacksam att så många som kom ändå kom. Han lät vissa gå för att de sa att de sett filmen, medan vi andra som också sa att vi hade sett den, fast vi inte hade, fick sitta kvar. Det var inte så att han typ kollade av med dem eller oss om vi hade sett den, men så vart det. Vissa som påstod att de hade det fick gå och vi andra inte.

Exempel 2:  En lärare som vi hade i tvåan. Hon valde att sätta IG på hela klassen för att några hade fuskat på ett prov. Okej? Dessutom hade hon väldigt konstiga metoder i att lära ut. Hon ville också att vi skulle sitta kvar till typ 17:30 en fredag, fast vi slutade typ 15:00. Hon hade även konstiga bedömningar av det presenterade arbetet och tog inte hänsyn till en hel del saker.

Exempel 3: Gäller egentligen fler än 1 lärare, i olika ämnen och olika år av gymnasiet. Det alla har gemensamt är att de inte gillade mig. Det var verkligen total-ignorering. Sa jag något hördes det inte, räckte jag upp handen, som det så snällt heter och man gjorde ibland, var den osynllig. Det sorgliga för dem alla är att alla andra i klassen märkte det. Blev lite ironiskt till slut.

Sen finns det ju självklart en hel uppsjö av lärare som man faktiskt gillade, som hade lite vett och som jeah, var softa.


Om två timmar är man åter på rulle till jobb. Hänger - kan man snällt beskriva det.

Kommentarer
Postat av: scoob

Life is not fair...death is fair, couse everybody dies.



Deep shit haa?

2008-11-29 @ 15:01:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0