Lmnzaj!

Lmnzaj - Härstammar från ordet omnzaj. Omnzaj är en ihopsättning av de tre orden "om man säger".

Nu är det ju fan sorgligt, snön har kommit med buller och bång. Värdelöst. Med snön kommer allt ont, det räcker som sagt om det ligger i backarna. Samtidigt går man med pannan i djupa veck och funderar på en affärsidé som man skulle kunna tänka sig att satsa på. Ge mig problem! Värdast vore ju om man kunde leka Blondinbella och dra in cash på att skriva här. Egentligen är det ju inget att satsa på, det finns ju knappast någon sorgligare figut än henne, ärligt talat. Det är ju snudd på patetiskt, okej om hon skrev om något som faktiskt var värt. Nu har hon, så vitt jag vet - tack och lov, lagt skrivandet på hyllan ett tag. Det som gör det hela ännu sorgligare är ju att hon har så många läsare. Det visar ju lite vart världen är på väg. Inte konstigt att folk tror på allt som står i Aftonbladet och liknande blaskor. Snart tror väl tv-tittare att "Morgonsoffan" är the real deal. Nog pratat om strunt och sånt som räknas till onödigt vetande.

Något som har slagit mig är att alla som man umgås med, då menar jag alla, har ett eller flera smeknamn. Andra tycker väl inte att det är lika kul, men om man känner till den otroliga historia som ligger till grund för somliga av dem kan man inte låta bli att skratta... Är det ett småstadsfenomen? Tja, inte vet jag, men det tror jag inte. Och om det är så, så är det väl positivt för småstäderna, för det är ju som man säger - kärt barn har många namn.

Nu är det ju dystra tider i världens ekonomi och det är ett ständigt tjat om toppchefernas löner. Visst är vissa ruggit höga, men på ett sätt så ser jag inget fel med att man drar in en saftig slant i månaden. Ta Posten´s VD som exempel, gubben drar in 900 000 kr i månaden, det är en väldigt fin årslön för en "vanlig Svensson". Nog för att det är mycket pengar, men tänk vilket utsatt jobb han har! Han jobbar säkert mer än 40 timmar i veckan och det han beslutar om påverkar en hel del människor. Med andra ord tar han rätt så stora risker i sitt jobb och i och med sina beslut. Att han sedan väljer att avstå en månadslön är godhjärtat, han har säkert en del pengar till godo. Alla vet ju att man inte skulle tacka nej till den månadslönen, men frågan är - Hur många skulle vilja ha hans jobb? Egentligen?

En annan sak som jag har funderat på är Gud. Jag tror inte på gud, men jag tycker att idén är rätt soft. Min bild av gud är att han skapade världen och nu sitter han och iaktar hur vi sköter den. Han ger oss lite hintar om vad vi ska göra, men det mesta låter han oss lista ut själva. Sen sitter han där uppe och slår vad med sina gudpolare och då snackar vi inte om det blir under, över eller exakt 3 mål i matchen Chelsea - Newcastle. Då är det mer åt det hållet när det är så bisarrt att jag väljer att avstå att skriva det i respekt för människor som har drabbats. Men för att ta ett mer mänskligt exempel kan vi ju alltid ta något i stil med: Hur tid tar det innan.... inte fan vet jag, men typ.... jorden svämmar över? Själva idén gillar jag, inte att jorden svämmar över, men att det skulle vara så gud var. Frågan är då, vad är insatsen? "Jag satsar solsystem 47 på att det tar under 100 år!" Wish I was a God, that would be sweeeeeeet.


Kommentarer
Postat av: Schnip

Wish I was a medium, that would be sweeeeeeeeeeet!



om en säger....

2008-11-24 @ 21:36:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0