Rubriklös.

Har tagit tillbaka min stero från syrran nu! Den jag har haft har man lyckats förstöra. Riktigt skönt att lyssna på musik genom något annat än datan igen. Passar på att damma av lite gamla skivor som inte har rörts under en längre tid. Just nu snurrar Lenny Kravitz på en anpassad ljudvolym. Just nu skriker annars hungern och mina mer eller mindre köldskadade händer har återfått en mer mänsklig värme. Dessutom är man nyfrisserad!

Dagens tema då? Ja, vad ska man ta. Det finns en del bollar i luften just nu. Tankarna snurrar och de snurrar som aldrig förr. Jag vandrar fram och tillbaka för jämna mellanrum, men säg mig - Varför går vissa saker som sats i rotation inte att stanna? Man kan väl enkelt sammanfatta med att min hjärna spelar spratt med mig. För trots att jag intalar mig själv att låta vissa saker vara går det inte. Innerst inne hoppas jag på en liten lucka, jag ligger där och väntar, in i det sista. Visst har kliven i rätt riktning tagits och jag ser saker från ett annat perspektiv än jag gjorde tidigare, dessutom tar agerar jag på ett annat och mer uppskattat sätt - ur min synvinkel. Det är väl kanske det som kallas mognad? Just nu är mina tankar spridda, jag vet inte riktigt hur jag ska agera, hur jag ska ta nästa steg och i vilken riktning det ska tas. Det jag vet är att bollen ligger hos mig. Dags att spela den!

Evene though it´s spinning, I see the end of the road and I know where it ends.


Kommentarer
Postat av: peja

lmnzaj! varu ledig på torsdag? :O

2008-11-26 @ 00:50:30
URL: http://pejabratz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0