Sunday bloody Sunday

Åter söndag, fyfan, palla att helgen är över och att man imorgon ska kavla sig till sitt så kallade jobb. Det går bort! Jobbmarknaden blomstrar ju inte direkt, så man har väl knappt något  val, vet vilket liv det kommer bli här hemma om man säger upp sig utan att ha ett annat jobb att gå till.

Igår var det ju lördag. Något slutkörd av någon anledning skulle det ju till att festas på "Skullen 63". Det var ett härligt gäng som hade samlats för att äta fett, dricka gott och ha trevligt. Kvällen bjöd på poker, tv-spel, en full Dahrén och ett gäng människor som var less. Jag var så sjukt opepp och när man sedan såg vilka människor som stod i "rökrutan" utanför Tranan så var det dödsstöten. Jag och Pek gick runt lite och snacka, för att slutligen knata hem och lägga oss.

Söndagsmorgon hemma hos Pek är alltid bäst. Det finns nog fan inget bättre, där ligger man utslagen på soffan (min säng) och Pek i sin, kollar på tv och undrar hur fan folk är funtade. Idag kollade vi på MTV Made. Programmet handlar i grunden om att talanglösa ungdomar i USA ska få lite hjälp på traven att lyckas med något de aldrig skulle klara annars. Idag var det som en tjej som ville lära sig att beatboxa, sjukaste var att hon började gråta hela tiden, hela tiden! Dessutom blir alla de som blir "made" alltid vansinniga på sina tränare och slänger ur sig något i stil med "I hate you, you suck...", ja ni fattar vinkeln. Efter det blev det lite repris av IDOL, där föddes det direkt lite hat och sorg. Hatet och sorgen är riktade mot samma männsikor - de stackars små flickorna som sitter i publiken och brålar "JOHAN!". Det är sjukt psykande, håll käften och lyssna! Johan (vet inte vad han heter i efternamn) är rätt soft, men inte mer, han har gjort sitt och borde ha åkt för länge sen! Nu är mer kvar på sin karraktär och att småflickorna slänger bort alla sina pengar på "nallen" för att rösta på grabben. Egentligen kanske IDOL skulle gå på radio, på det sättet skulle det ju vara den som verkligen var sämst på att sjunga som skulle åka. Vilket skulle fylla syftet lite bättre. För övrigt kan jag inte undgå att tycka synd om många människor i allmänhet.

Nu ryktas det som att man ska ta tag i sitt gamla rum, städa till det lite och byta lite sängkläder och så. Drygt, men man måste väl. Som sagt imorgon är det måndag, början på en ny vecka och kneg står på schemat.

För övrigt kan jag nu äntligen äta min avocado! :D


Kommentarer
Postat av: peja

haha, har den mognat nu =))

2008-11-16 @ 18:16:45
URL: http://pejabratz.blogg.se/
Postat av: hå.

Jag har sett det avsnittet av MTV Made. Jag undrar hur faaan den bruden är funtad. Går från gråtpelle och shocktillstånd hela tiden till en skolans stjärna? Misstanke: Publiken blir betalda för att skrika. Så måste det vara.

2008-11-17 @ 22:34:28
URL: http://hannasundqvist.blog.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0