Det är en tunn gräns mellan entusiasm och mytomani

Ny vecka! Helt magiskt vad tiden flyger! Skojar inte..

I helgen stod det om Blondinbella i Aftonbladet. Tydligen ska hon, kanske så snart som i år, lägga ner sin blogg. So what? Varför publicerar ni en sån artikel? Hon vill att folk ska se henne på ett annat sätt. För sent, i mina ögon är du en tjej som symboliserar allt för många lost souls, som borde hålla käften. Du kan inte uttrycka dig i varken tal eller skrift. Jag skär hellre av mig mina öron än lyssnar på henne. Så ska hon bli jurist. Jag menar, HALLÅ?! Visst kan man lyckas i skolan fast man är osmart, man kan ju ta alternativet att plugg. Sen gäller det ju att ha en "gat-smarthet" också. Ta som exempel, det är sjukt höga intag på läkarlinjen, men hur många har rätt personlighet för att jobba inom sjukvården? På Island har man tydligen lämplighetstest för att bli exempelvis läkare. Men visst kan man satsa på en karriär där man inte hör hemma.

Sen har en annan sak slagit mig. Jag vet inte riktigt om tjejer känner lika, men det här får en att bli skogstokig. Hur kommer det sig att fina tjejer, både utseendemässigt och allt det andra - smarta, snäll osv. hittar lurkar? Visst kan det vara så att man (tjejer) hittar en kille som har något bra, typ att de ser bra ut, men inte har det andra, eller vice versa. Men hur fan tänker man egentligen om man lyckas hitta en kille som inte har utseendet med sig, varken kroppsligt eller i ansiktet, som inte har en skön personlighet och som inte har en framtidssträvan i livet? Dessutom har han en värdelös hobby - dataspel, och osköna vänner? Riktar inte det mot någon, det gör jag visst, men man undrar ju!

Fortsättning följer, men nu är det träning!


Kommentarer
Postat av: Veronika

Åh,kära judas. Du är en riktig smickrare du! Men Peter har ju faktiskt allt det där... förstår att det är tungt..



...;)

2009-02-02 @ 20:14:19
URL: http://veronikabackman.blogg.se/
Postat av: peja

hah, pjewned

2009-02-03 @ 15:03:24
URL: http://pejabratz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0