En gnutta initiativ förgyller allas vardag

Vart är initiativförmågan hos folk egentligen? Vissa flyter verkligen bara med och är typ nöjda med det. Orka styra något liksom, det är ju jobbigt. Det är skönare att ligga hemma i sängen och lyssna på musik. Visserligen, men det finns väl inget värre än folk som aldrig tar ett beslut, som kommer med en idé om vad man kan göra. Utan bara lägger över det på andra. Det ska nämnas att det faktiskt inte är riktat mot någon specifik människa, för en gångs skull. Detta är mer ett allmänt problem.

Annars flyter det på rätt fint, det är sjuk trafik här nu, alla som ska upp på sportlov. Det är takbox efter takbox efter charterbuss. Typ. Sen finns ju de vanliga idioterna kvar på vägarna ändå, men vad ska man göra. Tur att man har vänner som frågar om man ska med på saker. Har man inte. Sug vårta. Fett less. Så låt mig va ni som vet att det är er jag menar. Sjysst som fan... Hade tänkt att slå följe på del nr 2, men när ni kör del 1 själva kan ni ju lika gärna köra hela loppet själva. Behövs ju inte där. Det är ju 3 visa män, 3 musketörer och 3 tofflor, inte 4. Ha så kul och lev i er bubbla, jag har tappat tålamodet. Faktiskt.

Ibland undrar jag varför den där stressen ändå finns där, man ska hinna uppleva allt nu - innan man pluggar. För sen verkar det som om alla tycker att det är kört? Fan, ska man göra något ska man göra det med någon som man vet att man kommer att få en sjuk upplevelse med och som man kan dela hela livet. Jag känner att jag inte har någon brådis att åka ut och se mig omkring i världen, jag är bara barnet. Om det är något jag skulle vilja se så är det historiskt viktiga platser, men var sak har sin tid som den vise en gång så klokt sade.

Lyckan var i att få mysa lite med grabbarna igår, trevlig kväll och allt jag kan göra är att buga och bocka.

Satan att det är söndag, imorgon ska det jobbas.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0