När man är längst ner kan man...

...åka längre ner. Blir så sjukt frustrerad, varför kan inte folk tänka sig för lite. Jag menar, egentligen kan det ju inte vara så svårt, egentligen... Tydligen ska man aldrig sluta förvånas över vad människor är kapabla till. Lessheten nådde en viss nivå idag, av någon jävla anledning. Var helt tom, kroppen kändes som en påse Adam och huvudet var mest bortkopplat. Inte en femma rätt - skönt att veta hur det känns att va sämst, eller i alla fall nästan.

Det som driver oss människor är som en gigantiskt fråga. Det finns säkerligen många bra teorier som förklarar det på alla sätt och vis. Ibland undrar man dock vad fan det är som driver folk. Det som driver idrottsmän är ju att bli bäst, att vinna, that´s for sure. Men i dagens samhälle är det på en annan arena det gäller att bli bäst, den där man ska spendera och synas. Man ska ha det nyaste, det dyrast och gärna ha något som ingen annan har, så du kan sticka ut lite från de som sticker ut. Har man inte råd att spendera är det lika bra att ligga hemma i soffan och käka chips. Det ska svida i plånboken och givetvis måste alla se det. Efter varje helg gäller det att synas på stureplan.se, man ska ha utökat sin ledning i antal vänner på facebook och helst ha minst två team i samma "bok" uppkallade efter sig. Givetvis ska dryck inhandlas, men nu för tiden ska den tydligen inte drickas. Nej, för fan, den ska sprutas och champagnen ska lägga sig om en ytterligare försäkring på grabbarnas backslick, den får ju inte rubbas. Sen finns det ju de som driver med denna kultur, typ Björn Gustavsson i Parlamentet. Det värsta var att schtekarna avgudade och de ända orden man nu hörde, förmodar jag, kring Stureplan var: OM jag kommer in? HA! Jag kommer knappt ut. Det som lite för mig sätter pricken över i:t i ironi är att Systembolaget drar en reklam med en lite ful grabb som påstår att han ska på "schtekarfest", och mycket riktigt så ska det inte drickas, det ska sprutas.

Att det sen mer och mer kryper ner i åldrarna gör det hela till det största hotet för jordens utveckling. När jag får barn, kommer då min 5 åriga dotter (om det nu blir en sån) och rycker i min ärm på Åhléns, ihållandes en mascara från ett märke - vilket som, det är illa nog som det är, vare sig den kostar 47 eller 470 spänn. Utan den är hon ju chanslös på att vinna de andra snorungarnas respekt på dagis. Som om inte det räckte måste ju snuttefilten vara av fabrikatet siden eller kashmir och från Chanel, annars är det bara att glömma. Att typ stanna och käka lite lunch på Donken och smaska i sig en Happy Meal går bort. Nu är det VaPiano som gäller, en bruschetta till förrätt, tätt följt av en Pasta pesto och istället för leksak tar man en dubbel espresso. (Det ska nämnas att jag älskade den restaurangkedjan, tills de flyttade in på Sturep.)

Dags att vakna.

God natt.


Kommentarer
Postat av: peja

haha, en påse adam, den gillar jag :D

2009-02-10 @ 15:44:42
URL: http://pejabratz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0