Bara vara barn för en timme.

Idag vart det ett besök på vattenkraftverket i byn och vipps så var man åter ett lite barn. Man gick runt där med ögon stora som globar, hakan långt nere och var bara överväldigad med dessa jättelika konstruktioner. Mäktigt! Så klart började man flippa ur och tänka i helt fel banor, men det var sjukt ballt och man kunde nog göra en hel del sjuka saker där. Alla borde få se något sånt här, det är definitivt underskattat!

Åter till tanken om föräldrar, första barnet och följande barn. Kan inte annat än tänka WHAT THE FUCK?!  Man vet inte om man ska skratta eller gråta, jag känner mer vrede och vet inte vart jag ska ta vägen. Logiken är inte så svår, det är mer eller mindre 1+1=2. Det gäller som sagt att tänka längre än sin näsas längd. Tydligen måste man tänka åt sina kära päron och upplysa dem om vad det är som sker. Medvetet blinda agerar de oskyldiga. Det är 500 meter till skolan, självklart skjuts, isfläcken där det åks skridskor är lika långt bort, självklart skjuts. Ibland önskar jag att man kunde/orkade föra statistik på sånt där skit, filma sin egen uppväxt och sen visa hur stor skillnaden är. Sluta ha ett jävla överseende, sluta dalta, sluta borsta (curlingförälder, ni vet), låt ungarna lära sig att ta ansvar, låt de växa upp. NU.

För övrigt var det bandy-derby igår, Bollnäs fick smaka sur skosula när Broberg dängde dem med klara 5-1, i Bollnäs dessutom! Så skönt, dags att landa nu Giffarna? Slutspelsplatsen är snart enbart en hägring. Ska det smaka ska det kosta. Sluta sväva bland små rosa moln!

Dags för lite käk, ev. lite munhuggeri och slutligen träning. Idag är det 1000 meterstest, under 3 min så kan man vara nöjd. Uppföljning att vänta!

Kommentarer
Postat av: Hannah - modell och sångerska

Ja, det visste jag faktiskt :D



jo jag vet, när man väl kommit igång så känner man sig jättebra, och speciellt efter man tränat. Men ibland kan det vara lite motigt att komma igång (a)



Sen verkar du ha bra mycket bättre kondis än mig, 1000 meter under 3 minuter!?

2009-01-29 @ 18:12:59
URL: http://hannnah.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0