När cirkus kom till stan

En sak som jag tror många retar sig på är hundägare, inte för att de har hund och man själv inte har det. Inte för att man slipper gå upp klockan 06:00 för att hinna rasta den innan jobbet och fördmodligen inte heller för att man slipper allt ommkring skötande. Utan för den enkla anledningen att det som göms i snö kommer fram i tö. Det sjuka är att det är samma jävla visa, år ut och år in, vart i Sverige man än kommer. Vad fan är problemet? "Näe, men vafan, ska du skita här, mitt på gångvägen. Hundjävel! Tur att det finns lite snö att täcka över skiten med." Nu säger jag inte att alla hundägare är så, men det är ju de som är så som märks - om man säger så. En annan skuttar fram som en jävla duracell-kanin för att inte trampa i de härliga mängderna avföring som dessa "smarta" djur passar på att lägga lite här och var. Om  de nu var så jävla smarta, kanske de kunde skita där ingen går eller typ gräva ett stooort hål? Nu är det ju inte så att jag inte gillar hundar, för det gör jag, faktiskt.

Nu när man jobbar på ett el-bolag har man blivit värsta lilla förbrukningsnörden. Inte för att jag bryr mig för min egen del, men det är rätt kul/skrämmande att få veta lite mer än det man annars vet, det vill säga ingenting. Visste ni att det typ finns 18 miljoner mobilabonnemang i Sverige? 30 % av alla med mobil låter sin laddare sitta i 24 timmar om dygnet varje dag, i stort sett. Den el-förbrukning som totalt går åt för de här 30 % (5,4 miljonerna) motsvarar ungefär 70 000 villor med en årsförbrukning på 20 000 kwh! Det är mycket! Totalt blir det alltså ca 1,4 miljarder kwh för laddarna. Stört kan man lugnt säga.

Dags att slå knut!

PEACE

Kommentarer
Postat av: Hanna

Shiet! redan arbetsskadad... :P

2009-01-28 @ 21:14:32
URL: http://hpearsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0